December!!

Äntligen är den här, månaden jag längtat till hela hösten: December!!! Mörkret har sedan länge invaderat stan och nu vill jag ha ljus! Om det är snö som lyser upp eller alla ljus nu i advent spelar mindre roll, men det är en mysig tid vi har i december. All förväntan inför jul, alla goda lukter, smaker och advent, det är en enda lång mysmånad tycker jag! :)

Längtar mycket till jul nu då vi åker neråt landet och firar med Mattias föräldrar, det ska bli riktigt mysigt och jag hoppas på att bli lite bortskämd också! ;) Det brukar tyvärr bli gröna jular nere i småland men man kan ju alltid hoppas på lite snö till jul, men skönt också att slippa vara rädd för att halka nu då jag går omkring med något värdefullt i magen. Till nyår blir det bröllop nere i Skåne hos min styvsyster som ska gifta sig, det ska också bli roligt!

I magen händer det grejer mest hela tiden, Pyret ska väl nu vara runt 30 cm och det känns att h*n upptar stor del av magen, h*n sparkar som tusan och gör små volter då och då.

Har hänt mycket de senaste veckorna, har haft praktikkonferens i skolan och nu återstår bara tre, snart två, veckor att jobba tills jag är ledig över hela jul och nyår! :) Ja, eller jag måste väl jobba en del på skolarbetet skulle jag tro, där har jag ju inte kommit så långt men det r svårt att vara motiverad till att skriva då det inte sk ain förrän i mitten av januari.

Nepp, nu är det snart "Halv åtta hos mig" så nu blir det tv en stund!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Mary

Hej, där!

Visst är det härligt med december?! Jag längtar grymt mycket till julen nu... Var mysigt att vara hemma, men det var alldeles för kort... :-(

Tog vaccinet igår, så jag känner mig inte kry nu. Jobbade idag, men fick dra hem en timme tidigare. Nu känns det som om jag har fått mera feber. Usch, inte kul, men förmodligen lindrigare än flunsan. Hoppas jag är frisk imorgon! Ha det så bra, kram

2009-12-01 @ 19:32:45
Postat av: Erica

Va härligt vännen att det händer så mycket i maggen :-). Visst är det underbart med december, nu vill jag bara ha massor av snö!! Här händer det oxå saker, verkar som han växer som han ska där inne iallafall. Tror han väger kring 1200 gram nu om inte lite mer. Spännande att se ul den 17 dec. Nu är jag halvtidssjukskriven iallafall, så y ska vabba halvdagar iallafall efter jul. skönt för honom oxå!

2009-12-04 @ 13:41:05
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åhh så spännande, vad tiden har gått fort! Snart är lilla pyret här:-D

2009-12-10 @ 21:35:36
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0