Bloggen startad!


Ja då var bloggen startad. Har haft mycket nöje med att läsa andras bloggar och eftersom det verkar så roligt så har jag nu bestämt mig för att göra ett försök själv, tvivlar dock på att mitt liv är lika intressant som vissa andras...
Anna heter iaf jag och jag är en glad prick som lever livet med min sambo i vår alldeles nya lägenhet i Umeå.
Jag går socionomprogrammet på UMU och detta och mitt vardagsliv i övrigt kommer jag att skriva om.

Jag börjar med att sno denna från en kompis så ni får veta lite mer om mig;

*Vilken svordom använder du mest? SHIT!
*Äger du en iPod? Nej
*Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 6 & 7
*Hur många resväskor äger du? Oj, några stycken...
*Använder du flip-flops? Försökte lära mig i Thailand i december men det gick väl sådär!
*Var köper du dina matvaror ifrån? ICA Maxi-såklart! ;)
*Vilken var den senaste filmen du såg? The Duches (eller hur det stavas, riktigt bra iaf.)
*Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Spelar väl ingen roll, bara det är vänner!
*Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ett hus tror jag, sedan betala av alla lån och sedan resa!
*Har någon någonsin kallat dig lat? Inte till mitt ansikte iaf. :P
*Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej, men kanske skulle behöva ibland...
*Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Har ingen cd-spelare...
*Vad åt du till middag senast? Igår åt jag kyckling a la Ingrid, kycklingfilé i sås i ugn och till det potatisklyftor med fetaoströra-mums! (och tack Ingrid!)
*Använder du huvtröjor? Nej.
*Kan du vissla? Njae, kan kan jag väl men det låter inte så bra (eller mycket heller)
*Vem var den senaste som ringde dig? Min syster Linn
*Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Bergodalbana!! (älskar karuseller)
*Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Antagligen, om jag nu är nog intressant! ;)
*Vilket riktnummer befinner du dig i? 090
*Tittade du på tecknat när du var liten? Japp, tecknade pärlor och rosa pantern!
*Vilket är ditt närmaste köpcentrum? Strömpilen
*Hur många syskon har du? 3 helsystrar, 2 halvbröder och 3 styvisar!
*Är du blyg inför det motsatta könet? Njae, inte mer än för nya av samma kön
*Vilken film kan du alla replikerna till? Braveheart och Girls just wanna have fun!
*Äger du några band t-shirts? Nej
*Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fem st
*Läser du för skojs skull? Ja men bara på sommaren
*Pratar du några språk? Ja, svenska och engelska, sedan lite franska och några meningar på både tyska, spanska och thailändska-det ni! Haha!
*Diskar du din egen disk? Ja tyvärr, fast diskmaskinen gör ett ganska bra jobb den också!
*Har du gråtit offentligt? Ehh jo, några gånger tror jag nog
*Har du en stationär dator eller en laptop? Bärbar
*Försöker du alltid lära dig nya saker? Njae, e ganska nöjd men det är klart att jag är öppen för nytt
*Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej, är inte så sugen på att frivlligt bli stucken av nålar...
*Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej
*Kan du kasta macka? Ibland, fast inte så många studsar
*Vad har du med dig in på bion? Cola light och snusklubba
*Har du en blogg? Jo, alldeles färsk!
*Gillar du att flyga? Ja det tycker jag om
*När sov du senast på golvet? Om jag någon gång varit så full att jag sovit på golvet så är det iaf inget jag kommer ihåg
*Vilken är din favoritdrink? Majorskan
*Gillar du din boende-situation? Japp, alldeles nöjd förutom alla lådor som står överallt...
*Vilken är din favoritfrukt? Vattenmelon skulle jag nog säga
*Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nja
*Hur gammal blir du nästa födelsedag? 27
*Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror mer på ett väsen än en gubbe i himlen
*Gillar du senap? Ja om det ligger på en korv så
*Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Njae, tror inte det
*Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Oj svårt! Kanske Elisabeth i stolthet och fördom (önsketänkande)...
*Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
*Tycker du om att krama folk? Ja mina nära och kära
*Äger du en digitalkamera? Ja
*Vad är du allergisk mot? Inget, ja kanske katt/hund-hår i mat eller på handukar då.. ;)
*Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej
*Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Ingen aning, men vet att syrran skulle hetat Kristoffer så det kanske kvarstod då jag kom.

Ja, nu har ni då fått lite konstiginfo om mig, men är det något så fråga på!

Anna

Kommentarer
Postat av: Mihmetcredo

wiiiieee, välkommen till blogg träsket vännen... pusselipuss... och jag lägger till din blogg i mina länkar

2009-02-04 @ 18:17:27
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/
Postat av: Mihmetcredo

Haha, ja visst kommer den passa mig... jag menar med rosa så vet man ju att det aldrig kan bli fel hehehehehehehehehehe

2009-02-04 @ 22:06:47
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/
Postat av: Ida

Heeej, Öl-Anna! Hittade länk till din blogg på Facebook. Ska kika in här lite nu och då. =) /Cider-Ida

2009-02-17 @ 20:02:16
URL: http://ia-dia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0