Tiden går fort...

Helgen har verkligen svuschat förbi i rasande fart, den började i fredags med hemmagjord pizza med systrarna + sambosar hos L i stan och sedan skulle min sambo iväg och träffa några vänner och då följde mina systrar med mig hem och sov här eftersom vi skulle packa upp lite-men blev det gjort tror ni/du (vet inte om jag har fler läsare än en.. hehe)?! De skulle båda jobba dagen efter så de lånade vår bil och kom och åt lunch här på lördagen. Sedan var det dags att börja plocka ur alla grejer ur arbetsrummet för min styvfar var på hugget och skulle hjälpa oss med tapetsering på söndagen.

På lördagskvällen var det dags för 30-års fest för en jobbarkompis och vän som flyttat till hur utanför stan och det var himla mysigt, var dock nykter då jag fick ont i mitt operationsärr/sår sedan gallan togs bort för någon månad sedan och därför hellre knaprade alvedon! :-)

Så kom söndagen och med den min styvfar, han ringde strax innan 9 på morgonen och ville komma... ojoj, även om det vart nyktert så kom vi väl inte hem förrän vid 2-tiden på lördagsnatten... Men vi var såklart tacksamma att han ville hjälpa oss och vi hoppade ur sängen och jag åkte och köpte frukost och semlor (Mmmm). Sedan bestod söndagen mest av tapetsering, det som verkade så enkelt och roligt innan visade sig vara riktigt svårt och dessutom tog det låååång tid! Vi började vid 10-toden och slutade väl på kvällen samma tid, dock pausade vi för fika, lunch, fika, middag och Mia och Klara såklart! ;-) Vi vart faktiskt inte ens färdiga så idag blir det att fortsätta, fast nu blir det bara vi två och det kan ju bli spännande då vi aldrig gjort detta förut! Hehe.. Men det blir nog bra! Det är ju inte stort rummet men det tar väl tid om man vill vara noga, tror dock att om vi ska göra om något liknande så bir det nog att lätta på plånboken istället-det kan det vara värt! :-P

Jaja, idag har jag iaf haft en föreläsning men den smet jag från i pausen (gav inte så mycket), tog tidig lunch istället och åt på Corona med sambon-så skönt att han börjat jobba i Umeå nu så jag får hem honom varje kväll, han pendlade från Ö-vik innan. jag stöp förresten riktigt sjukt då vi skulle gå därifrån, jag måste ha missat trappan för jag verkligen föll handlöst nedför 3 trappsteg... Slog mig dock inte men det måste varit ganska sjukt att se!

Nu blir det lite skolarbete och sedan lite vila tror jag-skönt!

Kommentarer
Postat av: Mihmetcredo

Oooooo... så det finns mer att packa upp? antecknar du vet vart jag finns om du vill ha "hjälp" fniss. Förresten, kan du inte lägga upp lite bilder på det omtapetserade rummet? Hoppas att du inte gjorde dig illa i fallet... puss

2009-02-09 @ 17:05:13
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0