Lördag igen

Ja idag är det lördag och nu är det dessutom lördag kväll-då känns det som att mer än halva helgen gått för det är "bara" söndag kvar... Fredagar är alltid roligare! ;)
Jaja men idag har jag iaf varit runt Nydalasjön, jag, M och Veronica begav oss iväg med ryggsäckar (som jag iofs slapp bära) runt Nydala för att grilla coh ev få lite motion. Jag ville gå över isen men både M och V ville gå vanliga vägen och lovade att vi kunde få isen hem.det var nog tur för vi gick en liten genväd över isen hem och vi blev dyblöta i skorna egftersom det var ca 1½ dm med vatten under snön innan isen s jag tyckte lite synd om Veronica som skulle gå hela vägen hem sen, men torra srumpor och skor fick hon iaf låna!





Vi fick heller aldrig upp någon eld eftersom veden som fanns vid kärleksudden låg begraven i snö då vi kom och vi försökte väl ca en timme-elden ville ibland och ibland inte men det räckte inte till vår korvgrillning och det blev att steka dem istället då vi kom hem-och det var ju ganska gott ändå för då var jag riktigt hungrig!!

Vi bakade och lagade sedan mat eftersom vi skulle ha middagsbesök av Maria och Per, Mattias gjorde stek och klyftpotatis-mycket smarrigt och även uppskattat blev det! =) Sen blev det schlager och Maria hejade och röstade in i det sista på "star pilots" men både Per och Mattias kontrade då med att rösta på "snälla snälla etc". Jag röstade på Sara Dawn Finer (om hon nu stavar så) och hon gick ju vidare så jag var nöööjd!! =D Fina blommor och gott vin fick vi också!


Nu sitter vi här och smuttar på varsin white russian och ska snart knyta oss-är något trött sådet ska bli skönt!
Gonatt alla!

Kommentarer
Postat av: Mihmetcredo

Wow vilken vacker bukett. Ser härligt ut på erat lilla äventyr på nydala. Synd med hemvägen och våta fossingar. sov gott sötnos. kram

2009-03-08 @ 00:25:59
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/
Postat av: Mary

Nu är jag dig på spåren... Skriv bara fördelaktiga saker om mig cause I´ll be watching you. Hihi! Har kommit till Lse och förbereder mig för en hård vecka. Tack för igår, mkt trevligt.

2009-03-08 @ 20:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0