Minusgrader!

Idag är det minusgrader, bara tur att vi hunnit gå in i oktober idag, annars vore det helt sjukt! Det är alldeles vitt ute, frosten har bitit sig fast i varenda grässtrå och på varneda taktegel, ganska vackert men det känns ändå lite bittert! Jag hade hoppats på en lång och vacker höst och igår då luktade det underbart då jag gick förbi flera lövhögar och tänkte att det bådade gott, men idag kom vintern. Ja, jag vet att det antagligen inte kommer snö på länge och att det kanske fortsätter vara höst ett tag till, men mina blommor ute måste bort och tomaterna (som inte vuxit sig alls stora) måste jag väl klippa av och lägga i fönstret nu så de får mogna.

Idag har jag lite sovmorgon till 10.00 eller egentligen är det lästid som jag ska ha samtidigt som jag har praktik, men måste först få tag i de böcker jag "behöver". Jag tänkte snart börja med ena uppgiften vi har under vår praktik och det är att beskriva verksamheten och det runt omkring den så det blir ju roligt.. eller?!? :P

Köpte förresten nya skor häromdagen, endast för avlastningens skull... visst börjar man bli gammal då?!? ;) For in på Ecco och tänkte att jag bara måste hitta några som jag kan gå i, blir ju extra tungt nu då magen växer och det känns viktigt att jag har bekväma skor. Hittade ett par som såg Ok ut så fick bli dem och igår inpregnerade jag dem så nu ska jag kunna gå lite bättre. Får nämligen väldigt ont långt nere i ländryggen då jag går promenader så ska höra med Bm om det kan tänkas vara foglossningar, men hoppas inte!!

Nej, nu ska jag göra mannagrynsgröt, har längtat efter detta sedan Åsa skrev om sin blåbärsgröt hon brukar göra.. Mums!

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag har oxå ont nere i ländryggen.. hmm jag har funderat på omdet är foglossning. Jag hade inte så med Alva.. så jag ska gå och köpa ett par sköna nya skor. Promenerar mycket nu om dagarna med vagnen. Allt bra annars?

2009-10-01 @ 09:43:26
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Mary

Huvva, minusgrader... Men faktum är att det var lite frost på marken i Sörumsand (där jag jobbar) igår. Tur att det är lite varmare inne i stan. Helt sjukt, men man märker temperaturskillnaden när man kommer upp från tunnelbanan i centrum på väg hem! Kanske alla avgaser... Hoppas det blir bättre i ryggen! Skype snart? Kommer vara i Umeå hela helgen när jag kommer hem 15-19 okkt. Så då hinner jag klämma på dig... Och lite på magen också! ;-)

2009-10-01 @ 18:43:12
Postat av: Erica

Om vi åker upp så åker vi endast nån dag innan jul, för y jobbar ju. Och så stannar vi över nyår där istället. Vore ju super kul om vi hann julmysa lite här hos oss med er och buffa lite tjocka magar :-) dricka alkhoholfriglögg med någon vill jag ju!!! kramar

2009-10-02 @ 20:00:07
URL: http://lillaica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0