Friluftsliv

Dagen har bestått av svamp-plockning i skogen vid Bäcksjön. Mycket trevligt och vi plockade en massa svamp! Mest trattkantareller hittade vi och det var verkligen inte lite!! :D Det var mamma och jag och sen några till och jag kan väl erkänna att både jag och mamma var några år yngre än de andra deltagarna.. ;)

Dessa fynd fann vi:


Igår gjorde jag ju soppa på mina egna morötter, såhär fina var de:



Ja, jag känner mig nästan lite huslig nu. Iza står nu och rensar svamparna som ska bli soppa och stuvning och själv ska jag ta en dusch nu eftersom vi ska till mamma och fira hennes födelsedag ikväll, hon fyller 49 år idag!

Tjing tjong!


Kommentarer
Postat av: Åsa

åhhh soppa på hemodlade grönsaker är inte helt fel så här i höstrusket.

2009-09-06 @ 17:35:39
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/
Postat av: Mary

Gud, vad gott med svamp! Och morötterna såg riktigt fina ut. Det gjorde vi bra! Håller tummarna för imorgon... Kram

2009-09-06 @ 19:34:26
Postat av: Anonym

ÅÅÅ va gott det ser ut :-) blir super sugen nu! Jag tänker på dig vännen min och längtar tills vi ses. Va kul att jag åker upp i oktober, då hinner vi umgås! kanske till och med utan barn??? kramar

2009-09-06 @ 21:26:50
Postat av: Erica

va konstigt.. min adress försvann.. det var iallafall jag som skrev :-) kram

2009-09-06 @ 21:28:03
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag vill också vara huslig. Helst bo i hus också, med ett stort trädgårdsland. Mmm..ums!

2009-09-15 @ 13:05:59
URL: http://ia-dia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0