Hej hopp!

Längesen sist men nu ska det bli ordning (det har ni väl inte hört förut?! ;)) Eller ja, ni och ni, så många är det ju inte som läser.. hehe!

I måndags började terminen och jag har nu inet jobbat på en hel vecka vilket känns mycket bra måste jag säga! :) Har dock suttit ner mycket och blivit proppade med massa information och det är faktiskt inte det lättaste heller, man blir ju ganska trött i huvudet efter ett tag! Men det har varit en bra vecka och jag är nöjd över upplägget med dessa två veckor innan vi får gå ut på praktiken på riktigt så att säga. Vi är dessutom runt på en massa studiebesök i alla socialtjänstens verksamheter, eller inte alla men det känns så! Finns många spännande jobb faktiskt som socionom så jag har nog blivit positivt överraskad för även om jag nu vill jobba inom äldreomsorgen så känns det skönt att jag faktiskt kan ångra mig om 10 år eller så.  Riktiga praktiken börjar alltså nästa måndag och det är ganska lustigt för min ena handledare har varit min chef för sisådär 7 år sedan, jag timvikade där i en månad innan jag fick jobbet på Teg. Den andra chefen är Ullans chef, så Ja Ullan, jag kommer att få träffa den arbetsgruppen allra första dagen.. :) Börjar sju då men vet inte hur tiderna blir sen, vi ska sätta oss och göra upp ett schema första dagen tror jag. Jag har iaf varit där och hälsat på mina handledare och de har redan ordnat ett kontor åt mig och Lena (som den ena heter) informerade mig även om att jag skulle få ta över en av hennes arbetsgrupper.. huvva vilken prestationsångest som kom där då! :P

Jaja, i helgen är jag gräsänka då Mattias är i Sundsvall och spelar bort våra pengar.. hehe.. nedå, men han hälsar på Barkå som ju tyvärr flyttat dit så de har en grabbhelg. Jag har tagit det väldans lugnt i helgen, hälsade på Linn igår och de hade lånat hem Buzz-mycket roligt spel tycker jag! Och idag har jag fikat hos Veronica och Micke, mycket god och kladdig kladdkaka blev det! Just nu ligger jag framför tvn och stör mig till tusen på grannarna ovanför som flyttat in för någon vecka sedan. Det låter verkligen som att de hoppar i golvet och nu har de satt igång nån j*a musik med basen som dunkar också... GAH! Värsta gnällkärringen är jag! Tur att Mattias inte är hemma så han slipper höra mitt gnäll... ;)

Har kokat soppa idag till middag och jag använde faktiskt våra egenodlade morötter-stora och fina har de blivit! Tomaterna däremot har det inte gått lika bra med på sistonde trots att jag behandlat dem som bebisar innan, men får se om någon av de små-små tomaterna hinner mogna innan höstens kyla tar död på dem.

Imorgon fyller mamma år så då blir det fika, det ska bli mysigt! På dagen ska jag dessutom hänga med mamsen på svamp-plockning i Bäcksjön och det blir spännande, jag hoppas dock att det inte är så blött för jag äger ju inga gummistövlar.

Nu blir det promenad tror jag, vill gå innan det blir för mörkt och det är ändå ingenting alls bra på tv.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mary

Hej, hej! Gud, vilken seriös praktik; att ta över en arbetsgrupp! Men spännande också! Det kommer säkert gå galant. Och så megastort ansvar kan de ju inte lämpa över på dig, när du "bara" gör praktik. Vi tar det lugnt idag. Börjar gruva mig lite inför måndagen... Vi har båsa nåt spännande att se fram emot på måndag, alltså! ;-) Keep me posted! Jag vill veta ALLT. Godnatt, godnatt!

2009-09-05 @ 22:03:50
Postat av: Mary

"båsa" ska naturligtvis vara "båda". Så högst ovanligt och slarvigt av mig att stava fel.

2009-09-05 @ 22:05:54
Postat av: Åsa

Åhhh du verkar ha haft fullt upp i helgen:-) Jag hade tänkt cykla upp till dig igår men jag somnade direkt jag kom hem efter barnvaktspasset:-P Ser att du ska på kalas idag så det får bli en annan dag:-)

2009-09-06 @ 17:35:04
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/
Postat av: Ullan

Vad höstigt mysigt med morotssoppa på hemodlade rötter!! Kram

2009-09-08 @ 11:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0