Måndagsångest

Ja den börjar göra sig påmind även om jag inte ens jobbar nu.. ;) Men jag "jobbar" ju ändå heltid fast jag lånar pengar istället för att få lön - lurad?!? Hmm.. kanske det! :P 

Har haft en bra men hektiskt vecka iaf och den har innehållit lite ångest men på det stora hela känns det jättebra med praktikplatsen!! Speciellt nöjd är jag med mina handledare och att de är så olika så jag kommer nog få lära mig oerhört mycket denna termin. Det enda som känns lite jobbigt just nu, förutom ansvaret jag ska komma att ta (ta över två personalgrupper bla), är att jag inte automatiskt blir ledig runt jul och nyår nu då det inte är skolan vi är på utan en arbetsplats. Det är också jobbigt att handledarna från skolan säger olika saker angående ledighet. Vissa har nämligen fått höra att de har 5 ledighetsdagar förutom de 5 sjukdagar vi alla har, trist att de gör olika men jag hoppas att det inte blir några problem med ledigheten ändå. Ska ju fira jul nere hos svärföräldrarna i år, mysigt ska det bli och jag längtar redan! Sedan blir det bröllop på nyårsafton, min bonussyster ska gifta sig nere i skåne så därför blir det nästan två veckor vi kommer att vara iväg!

I helgen har vi städat en del sen har vi haft besök av Mattias kompisar från skolan, det var kul och de for ut igår och hade roligt! Idag har vi mest tagit det lugnt, städat lite mer och sen kom mamma och Dennis förbi och jag friserade Mammy (som hon vill kalla sig efter att ha sett Mia och Klara) hehe!

Nästa helg blir det höststädning med föreningen här ute på tomten och det ser jag väl inte direkt fram emot men skönt då det är gjort! Ska även slipa och olja in utemöbler innan de tas bort för vintern! Måste sköta det snyggt juh! ;)

NU blir det lite damsugning, en del hår från Mammy juh! Och sen blir det dusch och sem bums i sängen, känns som jag behöver soooova nu!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Mary

Ha en bra arbetsvecka! har också lite måndagsångest... Men, men, jag försöker resonera som så att jag blir lite klokare för var dag som går och att jag förhoppningsvis kommer in i jobbet mer och mer. Miss ya!

2009-09-20 @ 21:14:37
Postat av: Åsa

Hoppas du har en bra jobbdag idag vännen:-) Hade tänkt ringa dig efter mitt ul men kom ju på att du jobbar ju haha. kram på dig

2009-09-21 @ 15:04:50
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/
Postat av: Veronica

Haha, visst?! Men för min del är det iaf tidigast i sommar så det e ju låång tid kvar ;P

2009-09-22 @ 16:23:16
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad sa syon om din framtid då? ;)

2009-09-23 @ 10:28:20
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, jag vet. Helt sjukt!



Hmm.. svårt att säga nu. Det kanske e jättejobbigt i slutet o då kan det ju va jobbigt att plugga. Men om det inte är det kan det ju va skönt att kämpa lite in i det sista för att få skriva själv sen för det e ju guld att få skriva själv!! :)

2009-09-23 @ 18:17:04
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0