BF+11

Ja nu är övertiden tvåsiffrig och kroppen börjar bli föör tung så ryggen värker och ljumskarna också varje gång jag ska resa mig eller avvika från min liggande-i-soffan-ställning! ;)

Har varit på överburenhetskontroll och Pyret mår finemang där inne, verkar trivas ordentligt dessutom! Det fanns gott om vatten att plaska i men det började bli lite väl trångt därinne sa läkaren. Fick en jättefin läkare som vi träffat en gång tidigare. Hon konstaterade dock att mitt blodtryck stigit ordentligt på bara en vecka. Förra veckan hos min vanliga barnmorska hade jag 125/65 eller något sådant, blodtrycket har ju legat stabilt på ca 130/70 annars men nu då hon kollade så hade jag faktiskt 130/90. Jag hade dock ingen äggvita i urinen så de misstänker ingen havandeskapsförgiftning utan det är "bara" högt blodtryck. Men det mår ju då inte mamman bra av (Pyret verkar inte märkbart stressad ;)) så nu kommer de hålla lite extra koll på mig. Nästa kontroll blir redan imorgon och sedan får jag nästa tid då.

Känsliga läsare uppmanas sluta läsa nu... ;)

Hon undersökte även tappen och den var mjuk och hon kunde "vispa runt" där inne (som hon själv så fint uttryckte det). Hon kunde även känna huvudet som lågt låångt nere och det kändes lite häftigt att hon faktiskt kände bebis!! Så jag utbrast; "så det ÄR alltså ett barn där inne?!" Haha jodå, lilla Pyret fanns och levde där inne på riktigt - underbart!! :D

Hon hoppades att det skulle sätta igång något att hon varit inne och tagit på hinnorna men det hände inget i natt och jag antar att inget händer innan kontrollen imorgon, tror det är en envis bebis som kräver igångssättning, men det märker vi väl!

Nej, idag ska jag försöka hinna/orka baka lite och fylla upp frysen - de där frallorna går tydligen åt fortare än tänkt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0