Ensamma hemma!






Idag började Mattias jobba halvtid och det innebär ju att jag och lilla Saga har varit hemma ensamma sedan kl 10.30 idag. Vi hade egentligen bara ett uppdrag idag och det var att ta en liten promenad bort till OK för att köpa frimärken och sedan posta några brev. Men nu har det inte blivit så... ;) Saga ville bara äta hela förmiddagen för att sedan spy upp allt igen och sedan äta igen - ja ni förstår kanske att det blev en ond cirkel. Efter ett par ombyten så gav mamma Anna upp och siktade inte längre på att hinna ut på någon promenad innan pappa Mattias kom hem utan nöjde sig med att bara försöka få i sig lite lunch. Men det ville inte Saga det heller, varje gång jag la henne i sängen så vaknade hon och började knorra. Det hela slutade med att jag hetsåt 3 kanelbullar som fanns framme och några vindruvor till det.. haha! Allt blir inte riktigt som man tänkt sig! ;)

Nu sitter vi här i sängen och myser och väntar på att Mattias ska komma hem snart, vi saknar honom mycket och jag kan bara föreställa mig hur mycket han måste sakna oss!

Kommentarer
Postat av: Erica

Känner igen det där såååå mycket! Allt som jag hade planerat om dagarna med Alva.. gick nästan aldrig utanför dörren första veckorna. Tror Alva var 4-5 mån innan jag vågade ta mig längre bitar, som till bvc och väga och träffa andra föräldrar. Nu med Tor blir det annorluna, måste ut... :-/. FÖrstår din känsla med kräkandet.. usch, det känns om hela magen töms.. och det spelar ingen roll om alla tröstar och säger det går över, det känns jätte hemskt!! Men ... det går över :-). kramar i massor

2010-04-19 @ 18:41:09
URL: http://web.me.com/kercoff
Postat av: micksan

Visst är det en omställning att helt plötsligt ha en liten en som bestämmer. Skulle ut och ta en promenad häromdagen, vi kom bara ut på stigen utanför huset så gallskrek Saga. Var bara få hunden att göra sina behov sen in igen. Känns iaf skönt att ha Nicklas hemma än (han är ju arbetslös), få se hur det blir sen när han får jobb och vi plötsligt blir ensamma.

2010-04-19 @ 21:15:51
URL: http://micksan.org/lillalyckan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0