Saga - 1 vecka idag!

Att det redan gått en vecka sedan lilla underbara Saga kom ut till oss känns overkligt. För en vecka sedan denna tiden så hade pappa Mattias fått lämna BB utan både mig och Saga eftersom vi låg på en fyra-sal så inga pappor fick stanna. Det var både skrämmande och spännande att själv ligga där med henne och tänka att hon var vår dotter, min och Mattias! :-) Jag sov inte mycket den natten och dagen efter kom Mattias så fort han kunde och senare den dagen åkte vi hem. Nu har hon funnits utanför magen en hel vecka och vi älskar henne mer och mer varje dag! Hon är verkligen en underbar, helt perfekt liten människa som vi har skapat - helt otroligt!

Förutom att befinna oss i den rosa bubblan så vaknar våren till liv ute, idag tog Mattias fram utemöblerna eftersom vår uteplats smälte fram helt häromdagen. Längtar efter att få sitta där ute i solen, men det verkar inte bli av i helgen iaf, imorgon skulle det tom snöa! Huvva!!
Ikväll kom förresten bänkskivan till köket så nu är den uppe och vi kan använda utrymmet i hörnan - mycket mer plats blir det! Nu väntar vi bara på lite hjälp med en vägg och det får vi på söndag! :) Härligt att köket kommer vara helt färdigt efter helgen - äntligen!!

Nej, nu blir det amning och Saga-mys innan jag slocknar!

Kommentarer
Postat av: Erica

Mysigt :-). Visst är det overkligt? tänk att vi har skapat sånna otroligt underbara varelser.. det är äkta kärlek! Tror aldrig jag har känt sån stark kärlek till någon annan, så som man känner för Alva och Tor. Kramar

2010-04-17 @ 09:07:15
URL: http://web.me.com/kercoff
Postat av: Veronica

Haha, det kan du väl inte mena? Jag trodde man alltid var sugen på en liten cykeltur :P

2010-04-18 @ 19:32:03
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag förstår din fundering och oro för hur man ska ta sig ut.. jag kände likadant med alva.. men man lär sig när dom har blivit några månader att man kan stanna och amma i bilen, på stan, på cafe.. men jag ser alltid till att dom ätit innan jag åker ;-). Jag har nog itne vant mig att vara tvåbarnsmamma... känns overkligt. Minns hur det var med Alva, jag trodde vi hade henne till låns bara.. hihi.. nu känns det likadant med Tor.. som om någon ska komma och hämta honom när som helst. kramar

2010-04-18 @ 19:33:12
URL: http://web.me.com/kercoff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0