Dopparedagen

Ja redan imorgon är det alltså dags för Julafton! Jag förstår inte hur tiden kan rusa fram så fort, men nu är den här och det betyder också att vi snart börjar gå mot ljusare tider - härligt! Julstämningen är inte så hög tyvärr men den har v'l inte varit det de senaste åren heller, tror detta kommer att ändras i takt med att Saga växer och det ska bli hrligt att få uppleva julen från ett barns perspektiv igen! Jag är så lycklig och tacksam för att jag har min lilla familj och sedan har jag min stora familj också nära! Min lillasyster Linn kom hem i tisdags från en resa som varat i nästan tre månader så det är skönt att ha henne hemma nu. I helgen var Mattias föräldrar och bror+fru här och vi hade en härlig helg. Blev dock lite mindre planerat än vanligt men det är väl så nu då vi har Saga, det har gått från att jag förbereder och städar inför ett besök til att jag städar när väl besöket är här så de kan ta Saga medan jag pysslar.. hihi! Saga var på sprudlande glatt humör hela helgen och det är tur att hon inte har blivit "tyken" som man söger i småland för farmor och farfar hade henne på morgnarna så föräldrarna fick lite sovmorgon, det gillas! :-)

Nu är klockan redan mycket och innan sängen måste jag städa undan lite efter dagen och så ska jag göra en lista på allt som ska med till syster Iza imorgon där vi ska fira jul. Hon och hennes sambo bor i Tavelsjö i ett jättefint hus som de renoverat helt själva, det enda som inte är färdigt är toaletten så det kan bli en spännande dag/kväll imorgon.. :-D

Godnatt till er alla om jag nu har några läsare kvar... Och en riktigt GOD JUL!!


Kommentarer
Postat av: erica

Tack för en helt gudomlig smörgåstårta.. hur man nu kan vara hungrig efter all julmat ;-). saffranslängden var ju inte heller så tokig!! Mums! det var mysigt att få träffa er igår, länge sen. Hoppas ni har möjlighet att komma till oss den helgen... vore mysigt! Tänker på er gumman, hoppas allt är bra. Massor av kramar till er alla! Men pussa lite extra på Saga gumman!

2010-12-28 @ 09:47:56
URL: http://lillaica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0