29 dagar kvar

Ja tills BF (beräknad förlossning för er som inte hänger på FL) ;) Ojoj så vi längtar!! Pyret kan väl komma ungefär då va? Skulle vara jobbigt att gå över tiden, mest för att kroppen känns så tung och att det nu börjar vara jobbigt att ens göra 1 grej om dan. Graviditeten är annars inget jag kan klaga på tycker jag, mina värden har varit tiptop hela graviditeten och även om jag denna tid inte mått underbart så har jag nog haft ganska få krämpor och att jag fortfarande kan gå i skolan är ju otroligt skönt!

Var hos BM i onsdags och blodtrycket låg på 130/70, ungeför som vanligt och i vikt står jag stilla (också en trend) men mitt HB var sjukt högt! :) Har ju blitt tvungen att äta järntabletter från det att mitt blodvärde var typ 127 i vecka 21 men denna gång var blodvärdet alltså hela 142 och hon kunde inte mtoivera varken för sig själv eller för mig varför jag skulle äta de där tabletterna längre-såå skönt! De smakar nämligen inte mumma och sen blir man inge bra i magen av dem heller, härligt att få slippa dem! Hon kunde även känna att huvudet var fixerat så nu är bebisen i princip färdig att titta ut! Åh vad jag längtar! Tror dock det bliri April som den lille tittar ut, men vi får väl se!

I onsdags var även svärfar här och det var himla trevligt. Vi åt plankstek och hade det mysigt, diskuterade vår kommande köksrenovering och sommaren. Trist att vi bor så långt ifrån dem men så är det bara, och det är ju ingen garanti att man träffas oftare om man bor nära varandra konstigt nog. Men i södra delarna av landet ser man nog avstånd på ett lite annat sätt än vi här uppe!

Var lite på bokrean igår och fyndade barnböcker, tänk att det kan vara så roligt att shoppa åt en liten bebis, mysigt är det! Mina systrar och min mor hade förresten ordnat en bebis-dusch åt mig i torsdags, det vart en massa gott fika och sen blev det ju även några paket - Anna gillar!! Fast det var ju mest presenter åt bebisen, Linn hade dock gjort en present åt mig som var väldigt fin. Tack för det kära systrar och vänner (och mor)  :D

Nej, nu är ju melodifestivalen sedd och ja, jag får väl erkänna att det denna gången fanns någon låt som kändes som att den fastnade, men fortfarande liite låg nivå enligt mig. Nu blir det nog snart sängen, ska bara spela lite Bubble shooter-mitt nya beroende, skitkul juh! :)
Prova vettja: http://www.spela.se/spel_/Bubble_Shooter.html

Nepp, gonatt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0