Schlager!

Äntligen var det då dags igår för shlager och svenska melodifestivalen! :D Chips, dip och läsk inhandlades precis som då man var liten och jag parkerade mig i soffan full av förväntan! När det så äntligen började visade sig att det sulle bli en kväll fylld av obefintliga kläder, pinsamt mellansnack och så det värsta av allt: Ångest-Dolph!!!!!!

Låtarna och artisterna hamnade i skuggan av denna mycket märkliga människa som mimade (pinsamt tydlig playback) sig igenom en låt och ärligt talat så såg jag bara en liten bit för ångestnivån här i soffan steg till skyhöga höjder och jag gömde mig bakom min dator. Det värsta av allt är att "folk" verkade uppsakatta hans nummer och tyckte att han "bjöd på sig själv"... Jag blir mållös! MEN nu ska han inte få ta mer plats i denna blogg iaf, jag bävar inför de nästkommande veckorna då jag kommer tvingas se mer av honom-för han ska inte få förstöra hela schlagerfestivalen i år.

Åh vad jag saknar Petra Mede!

Ja till bidragen då iaf så tycker jag att det var bra att Salem gick vidare, hade dessutom gärna sett att Jessica hade gått direkt vidare, men efter dessa år med idolerna vet jag ju att de har starkt stöd så det var juingen överraskning att Ola for vidare till Globen istället. Inte så starkt startfält men det är svårt att direkt avgöra vilka som är bra då man endast hör låtarna en gång.

Jaja, nog tjötat om schlagern, här hemma är det lugnt och vi närmar oss Pyrets ankomstdag varje dag. Mindre än två månader kvar nu - det känns ganska så overkligt! Vi har nog inhandlat et mesta som vi behöver inför den dagen och är väl så "redo" som vi kan bli just nu. Föräldrautbildningen börjar om ca en vecka och imorgon är det ju dags för ultraljud - tjohoo!! :D Ska bli så underbart att få se pyret en gång till och se att h*n har det bra med vattnet och se hur stor h*n är!

Idag skiner solen för första gången på länge och vi ska nog prova oss på en liiiten promenad, mina fogar orkar nog inte så mycket mer. Har även börjat få ont på framsidan nu då bebisen lagt sig med huvudet neråt och har förstått att det är "förvärkar" som jag har. Jag får det om jag anstränger mig, skottar snö eööer går lite långa sträckor (ca 100 meter = vek) ;) Men NU är det iaf dags för frukost!

Kommentarer
Postat av: Erica

Tänk att det snart är dax för er oxå!! :-) ja, förvärkar det var inte roligt.. fick det i samma vecka.. lagomt när vi var uppe i julas. Ta det lugnt bara. Kanske skönt att det är en liten bebis? med tanke på att dom är rätt stora ändå ;-) kramar

2010-02-13 @ 11:07:26
URL: http://lillaica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0