Egna studier

Ja, det är vad jag enligt schemat bör pyssla med idag. Det har varit en ganska produktiv vecka hittills och jag har hunnit med att sitta med gruppen en heldag och sedan var det seminarium igår som jag var lite nervös över då det handlade om vetenskap och olika syner inom den och deras bakgrund. Det positiva är dock att jag nu förstår mig på vad Hermeneutik och positivism är, har inte riktigt kopplat innan utan kunde det bara inför den tentan termin 2 tror jag att det var.. ;)

Men idag har jag alltså inga lektioner och jag borde leta upp en doktorsavhandling som jag ska granska vid sidan om grupparbete och föreläsningar-är lite nervös att jag inte kommer att hinna men jag får väl leta upp en kort avhandling kanske.. alltså typ på 100 sidor! Hehe! Så det är vad jag ska göra idag, fast först tror jag att det blir frukost och kaffe. Ute verkar det vara närmast storm, snön yr och träden svajar ordentligt! Tur jag inte behöver gå ut iaf!

Pyret i magen frodas där inne, nu är det svårt att böja sig ner inte bara pga ryggen som jag haft ont i länge nu, men magen vill heller inte "vika" sig liksom men eftersom Pyret nu ska vara ca 40 cm och väga ca 1500 g så kanske det inte är så konstigt! Just nu ligger förresten min fina vän E inlagd och kan föda när som helst. Hon har gått 36 fulla veckor så hon är 5 veckor före mig och nu vill lillen tydligen ut! :) Spännande känns det, men läskigt! Har nog inte riktigt tänkt så långt som att vi faktiskt kommer att ha en liten bebis med mig hem från BB om ca 2 månader. Jag tror att jag nu iaf förstått att jag är gravid och att få shoppa har ju varit riktigt roligt men att livet sen kommer att förändras drastiskt har kanske inte rikigt sjunkit in - normalt?! :P

Nej, nu blir det frulle!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis sötnosten till att (graviditets) polletten har rammlat ner, bättre sent än aldrig fniss

Hoppas det går bra att plugga idag, skönt att du slipper gå ut i stormen, fy!

Kram

2010-01-27 @ 11:28:22
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/
Postat av: Mary

Hej, hej!

haha, skönt att se att din studiemoral inte har förändrats, din lilla danskunge! ;-)



Här är det full rulle, Darren (Pers kompis från England) hälsar på i helgen, så jag får hänga lite för mig själv. Är på kurs hela veckan, vilket är skönt då jag slipper stiga upp kl 6.00, som jag vanligtvis gör. Lyx! Nästa helg kommer Josef och Elisabeth. Det blir kul, har varit ett intensivt besöksschema på slutet. Bra, då går tiden fort och det blir påsk snart! Kram

2010-01-28 @ 17:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0