Praktiken snart slut...

och jag börjar smått få lite ångest! Jag VILL INTE!! Vill verkligen inte att denna termin ska ta slut, har haft det så underbart bra och träffat många fina människor och verkligen blivit peppad och säker på att jag valt rätt! Just nu ser dock situationen inte sådär jätteljus ut för enhetschefer inom äldreomsorgen i Umeå kommun, tvärtom har det varit en del omorganiseringar medan jag varit där men jag hoppas att situationen ser annorlunda ut väldigt snart, om ca 1½ år eller så vore perfekt.. ;)

Fredag är alltså sista dagen och jag har i ett svagt ögonblick lovat att baka till en sisådär ca 40-50 personer på fredagsfikat! 8) Sen måste jag komma på vad jag ska ge som avslutningspresent åt mina handledare, funderar på en blomma men då är det inte säkert att de kan ha dem på kontoret om folk är allergiska och så... Ja det får jag väl tänka en stund på.

I fredags gjorde jag glukosbelastning och tog blodprover, det gick över förväntan trots att jag var riktigt hungrig efteråt då jag ju inte ätit sedan kvällen innan. Linn följde med och var tapper som tvångshöll min arm då jag sa åt henne.. hehe! Efter lunch for jag dock till syon där jag fick lite skrmselhicka då de sa att jag inte fick plugga tills jag föder utan måste ta uppehåll innan C-uppsatsen påbörjas eftersom de skulle vägra ge mig en handledare. Vi måste skriva två och två på uppsatsen men innan har de sagt att det givetvis kommer finnas undantag, men börjar tvivla på det om inte ens en förlossning räknas som undantag. Tror faktiskt de fått lite panik på institutionen då de insett att de inte kommer att kunna skaffa fram handledare så det räöcker för två klasser. Men nu har jag iaf sökt havandeskapspenning för de sista 4 veckorna så håll era tummar hårt nu mina vänner-det behöver jag!! Vägrar faktiskt sätta mig på en cykel i vinterföre och cykla runt en månad innan förlossningen - jag vägrar!!

Nej, nu väntar Mattias på att jag ska följa honom till sängen, eller ja egentligen är det ju han som följer mig-jag måste nämligen ha hjälp ur soffan på kvällen.. haha! Flodhäst nästa!

Här är en nytagen bild förresten:



Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linn

Ååh så fin bild!!

2010-01-12 @ 16:33:17
Postat av: Erica

Å vilken fin mage du har vännen :-) kramar i massor!

2010-01-12 @ 19:07:17
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Mary

så bra att glukosbelastningen gick bra! Har du fått datum för ultraljud än? Magen har vuxit!! Jättefin! Skype snart? Kram

2010-01-14 @ 20:05:16
Postat av: Ullan

Vilken fin mage, eller 'bump' som vi säger här hos oss :)Kram

2010-01-16 @ 09:53:55
Postat av: Linnea

Ååh så kul att se bild på bebismagen :)

Hoppas allt är bra :)

2010-01-21 @ 23:00:16
URL: http://allanea.blogg.se/
Postat av: Ida

Oh! Vad stor mage du har nu. Fint! Lycka till i fortsättningen nu då. ;)

2010-02-02 @ 18:38:43
URL: http://ia-dia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0