5 år tillsammans, skolstrul och Izas födelsedag!

Ja igår firade jag och Mattias fem hela år tillsammans, ojoj! Detta innebär ju tyvärr också att vi är fem år äldre idag, huvva! ;) Fem år går ganska fort ändå trots att det känns som att vi känt varandra alltid. Men det lite lustiga är att romansen började i huset bredvid där jag sitter just nu - på Hjältevägen hos Erica och Yannick. Y visste ju vem M var då han också gick psykologprogrammet och dessutom hade jag ju Mary som spanare på skolan.. haha! Vi satt på kvällarna och snackade och planerade vad/om jag skulle våga säga något vid nästa kör-tillfälle. Mamma höll ju dessutom på att frstöra det hela med att prata väldigt väl om denna kille på kören, skulle jag inte lägga in en stöt?! Det är faktiskt nästan omöjligt att "lägga in en stöt" på en kille som mamma rekommenderar ska jag säga! ;)
Ja men nu sitter vi här fem år senare och ett litet Pyre är väldigt snart på G och vi ska renovera köket, känns väldigt vuxet måste jag säga! Jag säger som mamma; Vi satsar väl på fem år till va?!?

Igår var tyvärr också dagen då det kom ytterligare strul med skolan. Csn har inte gett mig pengar denna månad pga att det fått fel uppgifter inrapporterat, eller om det nu är csn som är lite korkade?! Ja, det gjorde tyvärr inte min gårkväll bättre då jag fick veta detta just innan skolan och csns kundtjänst skulle till att stänga så fick gå upp i ottan (ja tidigare än vanligt iaf... ;)) idag och ringa några samtal. Nu får vi väl se om det händer något, ett sånt litet misstag kan ju tyvärr få förödande konsekvenser hos Försäkringskassan för mig så nu hoppas jag verkligen att allt ska flyta på som det borde. Inte ett rätt har det faktiskt varit från skolans håll i och med detta uppehåll, känns riktigt diskriminerande faktiskt att man inte ska kunna ta EN termins uppehåll utan en massa strul som ger stora konsekvenser?! Mina hormoner är ju dessutom på helspänn också så det har varit en jobbig tid för älsklingen tror jag... ;)

Idag fyller Iza år också, låt se nu... hon är sju år yngre än mig så hon fyller alltså 21. 21 år - oj! För mig kommer hon nog allttid vara fyra år och springa runt i Lund och jag efter för att passa henne. Vi ska eventuellt fira henne med middag idag men vet inte riktigt hur det blir nu då flera inte verkar kunna. Men i helgen blir det iaf fika i Tavelsjö hoppas jag, har köpt en finfin present som jag hoppas att hon blir glad för!

NU blir det nog frukost, hoppas alla har en underbar dag! Här är det äntligen soligt utan att vara 20 minusgrader, bara 10 idag! :D Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Erica

Fy va trist med strul... csn.. uscha säger jag bara. Ja, tänk att du satt och myste i vår fåtölj... bara granne med där ni nu bor :-). Inte visste varken du eller jag att vi skulle sitta här 5 år senare med bebis och sånt.. hihi. Tänk att du oxå är i veckan då Tor föddes. 36+4.. snart är det dax! förstår att du längtar! Han eller hon kanske är lika stor som Tor då?. Vore ju coolt att ha dubbeldop :-). Y har skickat in ansökningarna nu.. och håller tummar och tår. Det var visst inte så många som sökt än så länge. 12 mars är sista dagen för ansökan. Kramar i massor!!

2010-03-04 @ 11:15:03
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, Tomtebo är ju lixom fint :D Men vi e fyra på den lägenheten och det är er gamla gård och jag har en känsla av att det är svårt att få en sån lägenhet om man e fyra..



Men men, det kommer kanske fler ;)



Men, om du bara går hemma nu kanske jag borde komma o dricka kaffe någon dag?!

2010-03-04 @ 13:39:53
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
Postat av: Hanna Wedén

Hej.

Idag är jag snäll chey och lottar ut en bloggdesign jag har gjort!

Bara att kika in på min blogg!

Kram

2010-03-04 @ 13:50:25
URL: http://meteorshower.blogg.se/
Postat av: Veronica

E det sant?! Ja, men då får vi fortsätta hoppas då! Måndag e sista svarsdag! Håll tummarna för oss :D

2010-03-04 @ 20:28:26
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
Postat av: Veronica

Klart jag var en stjärna ;D Nämen, det gick bra faktiskt! Och kläder hittade vi så allt gick bra!



Tack för hjälpen med Aston!

2010-03-06 @ 16:31:15
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0