Fredag, efterlängtade fredag!!

Härligt med helg igen!! :) Mest för att min älskade sambo då är hemma med mig, själv går jag ju hemma för jämnan känns det som och drar fötterna efter mig. Försöker göra något varje dag, men det slutar oftast i att jag hamnat i soffan i liggande läge för att fötterna inte ska svullna och så är det svårt (alltså gör ont) att ta sig därifrån!

Igår var vi till sista barnmorskebesöket innan den beräknade förlossningen men vi fick en ny tid då jag har gått över tiden ca 1 vecka, hoppas att jag ska slippa det besöket! ;)

Ja det blev iaf lite längre än vi tänkt igår och det hela började med att jag hade blod i urinen så hon skulle skicka en odling. Sedan frågade jag lite om detta med att jag känt av Pyret mycket mindre de senaste dagarna, men jag känner ju kanske iaf en stund om dagen så jag vet ju att h*n rör sig lite där inne iaf. Men detta tyckte ändå min Bm att vi skulle ta på allvar och hon ville skicka oss till förlossningen för att de skulle göra en så kallad Ctg-kurva för att se hur Pyret rör sig.

När barnmorskan sedan frågade om det var något mer jag funderat på så berättade jag att jag tror jag har börjat samla på mig vätska eftersom det kliar i fötter och händer och gör lite ont att böja fingrarna ibland. Men då sa hon att det kunde vara något som hette Hepatos och att det var viktigt att vi kollade upp detta. Jag var mest tacksam över att jag inte samlat vätska innan men enligt henne var det kanske inte så alltså. Detta påverkar inte min hälsa men däremot barnet kan börja må sämre där inne och jag kanske måste sättas igång lite tidigare, men då provsvaren skulle dröja en vecka så är jag ändå helt fullgången då. Vi får se vad provsvaren säger iaf. På förlossningen var det knökfullt men vi behövde ändå inte vänta såå länge och de gjorde både Ctg, Ul och tog prover på mig och Pyret såg ut att må prima liv där inne! Så det var skönt att vi for dit och att de kollade upp lill*n ordentligt.

Nu är det väl bara att vänta på att Pyret ska vara redo att komma någon gång. VI är iaf mer än redo! ;)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skönt att höra att Pyret mår bra :) Dags att titta ut snart tycker jag!

2010-03-19 @ 20:48:42
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
Postat av: Erica

Va skönt att h*n verkar mår bra där inne. Du såg inte vad det var då? :-) TÄnk att du är redo nu, att bebis kan komma när som helst.. hihi.. mysigt. Vi försöker få till lite rutiner innan Y börjar jobba, men det går inte riktigt så bra som vi tänkt. Y har haft Tor varannan natt, för han vill inte riktigt sova lika mycket som vi. .. han bökar och stånkar mest hela natten, tror det är gaser. Men gråter ej. Kramar

2010-03-20 @ 10:11:58
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Erica

Han börjar jobba heltid den 29, men kommer nog att ta lite ledigt om vi ska kunna skola in Alva igen på dagis nu när det blir avbrutet. Jag kan inte göra det själv med Tor. Min lillasyster kommer hit den 8 april några dagar och sen den 18 april kommer min mamma hit i 10 dagar, skönt! sen hoppas jag att vi ska få flytta snart ;-). Jag förstår att du var nervös på förlossningen, det känns läskigt att vara där när dom ska kolla sånt, även fast jag gjort det tusen gånger så var det lika nervöst varje gång att kolla flöde och ctg. Drömmarna känner jag igen. jag drömde att jag aldrig hann amma för att jag skulle göra annat och att mjölken då sinade och att när han skulle äta sen så fanns inget :-/ sen drömde jag att jag fick amma andra ungar.. haha.. Så det är vanliga drömmar, drömde så med Tor oxå, fast jag har ALva, jag var så rädd att jag skulle glömma honom ute och liknande.. ???? Många kramar till dig gumman!!

2010-03-20 @ 13:19:27
URL: http://lillaica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0