Laddar!

Ja nu är jag hemma och laddar och var gör man det bäst om inte i soffan?! Sitter och bläddrar i min och Mattias bebisböcker som våra mödrar har varit så snälla att göra. Det är så roligt att se fotona och att läsa vad som skrevs om oss som barn och både jag och Mattias var vääldigt lugna som barn. Jag sov ex hela nätterna efter bara några dagar och åt allt som bjöd, matvrak är ett ord som beskriver mig i min bok. Jag hoppas att lilla Pyret brås på oss och inte på min  storasyster som var allt annat än ett lugnt barn (!) eller på M:s lillebror som hade kolik! Men det återstår att se vilken personlighet denna lilla palt kommer att ha.

Resultatet från provet som de tog i torsdag fick vi igår och värdet med gallsyror höll sig inom gränsen så det blir nog ingen igångsättning eller dylikt om kliandet inte ökar markant nu de sista dagarna. Men nu är det ju snart dags ändå och jag har förlikat mig med tanken på att jag faktiskt inte kan styra alls utan bebis kommer då bebis vill! Hoppas bara att Pyret mår bra där inne, det verkar ju finnas hur mycket som helst att oroa sig för! ;) Nedå, men om det nu blir syskon till Pyret så känns det nog skönt att ha något att förhålla sig till, nu vet man ju inte hur det ska vara alls.

Idag tänkte jag faktiskt bara vila men nu funderar jag på om jag ändå inte skulle åka på Maxi en sväng... Fyller ju år på onsdag och det skulle vara skönt att ha köpt hem ingredienser och kanske tom hinna baka lite i dagarna. När man går hemma såhär som jag gör nu så flyter dagarna nästan ihop och det är svårt att urskilja om det är onsdag, torsdag eller tom fredag, men det är faktiskt ganska skönt för det spelar inte så stor roll då jag inte har så mycket att stessa inför. Jag märker ju när det blir helg iaf för då får min älskling vara hemma med mig! :)

Nej, nu ska jag nog förtsätta sticka på min babyfilt som jag börjat med och sen blir det kanske en kopp kaffe också - vardagslyx! ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha, ja du uska tiden;-) Men du fixade ju fika och sånt hehehehehe:-)

Hoppas du får en fortsatt skön dag vännen:-)

2010-03-25 @ 14:04:48
URL: http://kardelen.blogg.se/
Postat av: Erica

Nä, ska det komma ut ett till jobb i umeå :-) va kul! vi har inte hört något av dom andra heller.. längtar så mycket nu!!

Idag har vi varit med TOr på 2 mån kontroll, allt var ok :-). va kul med bebisböcker, mysigt att läsa om hur man var själv. ALva är ju inte alls som mig, utan mer som isabelle eller min lilla syster :-).. alltså inte så matglad. Men vild som Yannick, klättrar i fönstren nu mest hela dagarna. Längtartills erat lilla troll kommer nu!! kramar

2010-03-26 @ 12:31:59
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Erica

Men tänk om h*n kommer på din födelsedag ;-) hihi.. va kul! Vore ju så kul med dop samtidigt... får se om vi är hemma då, vi ska ev. åka utomlands med syster just då.. fast vi vet inte var.. ännu :-) kramar

2010-03-26 @ 12:38:26
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Erica

Hmmm.. undrar just hur man gör då för att andra ska kunna se? jag förstår att du är nojjig, men det är visst vanligt att bebisen blir mycket stillsam just innan förlossningen. min barnmorska på bb sa att många kvinnor säger att det lugnet före stormen.. att bebis vilar upp sig nu för att förlossningen är nära!!! så tänk om han eller hon kommer snart? ;-) kramar

2010-03-27 @ 11:52:00
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Erica

Nu går det :-) jag kom på vad jag gjorde för fel! kramar



jag tror att det är nära nu, att pyretkommer!!!

2010-03-27 @ 11:56:27
URL: http://lillaica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0