Julpaket!

Nu är det snart kall vinter och för alla är det inte lika roligt tyvärr. Familjer som inte är rustade med varken mat eller kläder inför vintern behöver vår hjälp!  Fick upp ögonen för dessa Julpaket för ett tag sedan och för mig känns det självklart att packa ett paket eller två så en familj eller ett barnhem kan få mat, kläder och kanske till och med någon julklapp. Om man vill så kan man istället skänka 250 kr och så packar de ett paket åt en. Man kan givetvis även skänka en mindre summa som att ex skicka ett sms som kostar 50 kr, allt står på Hoppets stjärnas hemsida som jag länkade till där uppe.

Jag har definitivt blivit mer "blödig" efter att Saga kom, tänker mycket på barn runt om i världen och även i vårt land som har det svårt på olika sätt och det gör så ont. Tänk att det finns barn i Sverige, vårt hemland, som lever med föräldrar som inte kan ta hand om dem av olika anledningar, det kan vara droger/alkohol som ligger bakom eller oförmåga som bottnar i psykisk ohälsa eller helt enkelt "bara" riktigt usel ekonomi. Jobbigt att tänka på men samtidigt är det väldigt viktigt att vi inte glömmer bort dem, barn måste få vara barn och det vill jag vara med att kämpa för.

Blir mycket reklam kanske men jag tycker det är himla viktigt att organisationer som dessa finns. På hemsidan finns det bilder och reportage från förra årets julpaketsutdelning. Julpaketen från Hoppets stjärna går i år till länder som Rumänien, Moldavien, Lettland, Argentina, Haiti och Filippinerna.

Kommentarer
Postat av: Erica

Håller med dig fullt ut! jag har oxå tänkte skicka en gåva.. men kanske blir det en peng då jag inte känner att jag har tid att skicka eller vet inte vad jag ska skicka heller. Är så oerhört tacksam att man har det så bra som man har det. Väldigt värdfullt att vi som kan skänka detta faktiskt gör det. Många kramar till er!

2010-11-02 @ 23:13:01
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-11-03 @ 08:38:57
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Erica

Gumman.. har tappat lösenordet till sagas blogg... kan du skicka det till mig igen :-) kramar

2010-11-03 @ 10:38:19
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Veronica

Haha! Ja, du får gärna komma förbi imorn med någon annans hembakta bullar :D Jag ska nog kunna sparka dig i baken, har skrivit 13 sidor hemtenta den här veckan, känner mig så JÄKLA duktig! :D

Vi ska ner på stan en snabbis och till strömpilen en snabbis men annars har vi inte så mycket planer, så antingen om du vill komma hit eller om du vill mötas upp på stan eller strömpilen o ta en fika?

2010-11-04 @ 11:54:33
URL: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
Postat av: Satu & Ögonstenarna

Tack detsamma! :)

Ha en trevlig Halloween helg!

Kram

2010-11-05 @ 12:32:12
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Marie

Ända sedan Elsa kom, tycker jag att det gör fruktansvärt ont i hela kroppen att tänka på alla världens barn, och ju närmre de kommer rent avståndsmässigt, ju svårare blir det. Vilken himla god gärning, Anna!! Tack för tipset! Tusen kramar till dig!

2010-11-06 @ 08:25:19
URL: http://mariedarte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0