Frisk!

Magsjukan gick förbi ganska fort som tur var och jag fick vara frisk i helgen som var. Vi hade bokat bord på restaurang Rex som har sänkt pris varje januari så vi kunde lyxa till det ordentligt. Moster Iza passa Saga och allt hade gått bra här hemma, maten var riktigt god men det var över fort, de skulle hinna med två sittningar till efter att vi ätit, vi tog den tidga sittningen eftersom vi ville bespara Iza läggningen av Saga som krånglat "en del" sedan separationsfasens intågande. Till efterrätt åt jag Creme Brulé och jag tror det var första gången - supergott!!! (men riktigt sött)

I söndags var det dags för mamma-bebis-fika här på Tomtebo (nära och bra) och alla bebisar har verkligen blivit stora, det känns så konstigt att de växer och utvecklas i rasande fart, men det är väl helt normalt.. ;-)


Tyra - Isabell - Liam - Saga (halva skaran)

Vi ska göra börja på ett nytt prjket här hemma, arbetsrummet ska bli lekrum och det ska bli såå skönt att slippa ha alla leksaker här ute i vardagsrummet då golvytan är i princip obefintlig! Vi måste också börja barnsäkra lite då Saga blir emr och mer rörlig. Saga utvecklas verkligen varje dag, det är så härligt att se henne. Hon vinkar och klappar händerna ofta och så tränar hon för fullt på talet, det blir så roliga meningar!! Det var ju inte så länge sedan allt hon sa var; mamamapapagagadadatata typ men nu är det svängningar och tungrotsRrrr och hela registret. Ibland känns det som jag måste nypa mig i armen för att se om detta verkligen är sant, att jag har en så fantastiskt liten dotter som förgyller våra liv!


Det känns som att jag har så mycket att se fram emot just nu, först lekrummet och sen bär det av till Teneriffa i April, Saga ska fylla ett år (!), en saknad vän flyttar hem igen och så ska jag förhoppningsvis jobba som enhetschef i sommar. Spännande!!

Kommentarer
Postat av: erica

Å va gulliga små bebisar! tänk va stora dom har blivit :-). Kul att hon flyttar hem igen! :-). Kramar

2011-01-27 @ 19:23:50
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Mary

Ja, visst är det roligt att jag flyttar hem och förgyller ditt liv, haha! Eller så kanske det inte var mig du syftade på, tror som vanligt att "it´s all about me" ;-)



Elmer är förkyld igen, han har i princip snorat och hostat sen i november... Lille stackaren. Nu är det bara två månader kvar i detta land, jippie! Ligger och dagdrömmer om den nya lägenheten och inreder i huvudet- jag som aldrig brytt mig särskilt mkt om heminredning förr... Men det var innan jag flyttade hit till Fritzls källare, haha! Ha en fin helg. Kram

2011-01-28 @ 11:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0