Magsjuka

Det är vad de sista dagarna i detta hus inneburit, huvva!!! Fast det värsta var ändå att den kom samma dag som Saga skulle sövas så jag fick fara hem mitt i undersökningen, tur Mattiaa jobbade nära så han kunde ta över då och att moster Iza ställde upp och hjälpte till! Idag mår jag mycket bättre, är lite svag och trött efter de sista dagarna bara men Mattias jobbar igen och jag och Saga är hemma och myser. Bara jag har varit sjuk än så länge så håll tummarna att de andra två slipper!

Det händer saker med lillan hela tiden här hemma, hon drar sig fram med hjälp av möbler och grejer sedan ett tag men kan nu förflytta sig själv några centimeter med hjälp av ålande/rullande rörelser - sött som tusan är det! Hon har även börjat säga Mama mer på riktigt nu och jag är övertygad om att hon faktiskt vet vad det innebär, hon har ju annars bara sagt det då hon varit ledsen. När vi ändå pratar framsteg så kan hon ju vinka och hennes nya favoritsysselsättning är att klappa händerna mest hela tiden. Hennes far får många applåder men numera är hon generös med dem. Bolibompadraken får alltid en varm applåd då han dyker upp i rutan t.ex. ;-)  Hon övad även väldigt mycket på att prata, det låter så roligt; kalekalekalelalelale osv.




Några talanger och skoj med mormor!

Kommentarer
Postat av: erica

Va jobbigt med magsjuka, stackare :-(. Hur gick undersökningen annars då? hOppas att lilla Saga och Mattias klarar sig från magsjukan. Va duktig hon har blivit stora tjejen!! Saknar er. Massor av kramar

2011-01-22 @ 15:45:03
URL: http://lillaica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0